Підготовка до ЗНО

Тема. Україна в І Світовій війні.

1 рівень.

1. Визначте, яка з двох подій відбулася раніше:

а) оглошення Німеччиною війни Росії,

б) оглошення Австро-Угорщиною війни Сербії.

2. Воєнні дії в роки І Світової війни відбулися на всій території

України:

а) так, б) ні.



3. Створена в Західній Україні організація, що діяла у складі

підрозділів Австро-Угорської армії:

а) Головна українська рада, б) СВУ, в) УСС.

2 рівень.

1. Дайте визначення понять: ідеологія, націонал-соціалізм.

2.Підкресліть у переліку райони України, де в роки війни відбулися

воєнні дії: Донбас, Волинь, Буковина, Причорномор`я,

Слобожанщина, Галиччина, Крим, Закарпаття.

3. Назвіть найважливіші події в ході війни на українських землях у

1914-1916рр.

3 рівень,

1.Вкажіть причини кризи в економіці українських земель.

2. Плани Антанти і Троїстого союзу стосовно українських земель.

3. Назвіть найважливіші операції, в яких брали участь „усуси”.

4 рівень.

1. Як ви вважаєте, чи була І Світова війна неминучою?

Аргументуйте відповідь.

2. Складіть перелік питань, з якими б ви виступили на конференції

«Підсумки та уроки І Світової війни».



Тема. Українська революція.

1 рівень.

1. Українська національна революція розпочалася з приходом до

влади в Петрограді ТУ:

а) так, б) ні.

2. Українська держава після прийняття ІІІ Універсалу мала назву:

а)УСРР, б)УНР, в)Українська держава.

3. Дати визначення поняття «універсал».

2 рівень.

1. Установіть хронологічну послідовність подій:

Заколот Корнілова.

Український національний конгрес.

Проголошення УНР.

2 Універсал.

2. Зміст І Універсалу.

3. За біографічними фактами з`ясуйте історичну особу. «У 1890 р.

закінчив історико-філологічний факультет Київського

університету. Написав ряд праць з історії України: «Історія

України-Руси», «Ілюстрована історія України-Руси», вчений-

енциклопедист».

3 рівень.

1. Як Тимчасовий уряд оцінив проголошення І Універсалу. Чому?

2. Якими були наслідки проголошення ІІ Універсалу?

3. Як ліквідація заколоту Корнілова вплинула на авторитет

більшовицьких органів?

4 рівень.

1. Підготуйте план виступу на конференції «Українська національ-

на революція».

2. Порівняйте зміст ІІІ і ІV Універсалів, зробіть висновки.

3. Чому Українська революція зазнала поразки в січні 1918р.

Тема.Україна в боротьбі за збережиння державної незалежності (1918-

1920 роки)

1 рівень.

1.Уряд П.Скоропадського мав назву:

а) Рада Міністрів

б) Генеральський Секретаріат

в) Народний Секретаріат

2.Брестський мир було підписано:

а) 17 січня 1918р. б) 3 березня 1918р. в) грудень 1917р.

3.Президентом ЗУНР було обрано:

а) М.Грушевського; б) Петрушевича; в) К.Левицького.

2 рівень.

1.Дати визначення поняттям: «світова революція», національно- демократич-

на революція.

2.Назвіть посади зазначених історичних осіб у 1918р.:

В.Винниченко-

М.Скрипник-

К.Левицький-

3.Назвіть причини конфлікту ЦР і німецько-австрійської адміністрації.

3 рівень.

1.Розкрийте суть внутрішньої політики П.Скоропадського.

2.Виберіть правильне твердження і обгрунтуйте його

Загибель ЗУНР в 1918р. незалежної держави відбулося

внаслідок:

а) Окупації її тереторії Польщею,Чехо-Словакією,Румунією;

б) гетьманського перевороту

в) формування більшовицького режиму в Україні

3.Які причини і прорахунки ЦР призвели до державного перевороту?

4 рівень.

1.Ваші думки щодо гетьманського режиму. Що з політичного курсу

гетьмана, на вашу думку,може бути викорастане для розвитку України

сьогодні? Відповідь аргументуйте.

2.Складіть тези до виступу на конференції «ЗУНР - історія та уроки».

Тема. Україна в боротьбі за збережиння державної незалежності (1918-

1920 роки)

1 рівень.

1.Насильнецьке втручання однієї чи кількох держав у внутрішній справі

іншої держави називається:

а) інтервенція; б) експропріація; в)конфіскація.

2.Органи влади, створені більшовиками в Україні у повітових містах і

волосних центрах, називались:

а) військово-революційні комітети;

б) військово- польові комітети;

в) військово-демократичні комітети.

3.Директорія переїхала з Києва до Львова:

а) так; б) ні.

2 рівень.

1.Дати визначення поняттям:

конвенція, махновщина.

2.Назвіть посади зазначених осіб:

В.Антанов-Овсіенко -

К.Ворошилов -

Г.Петровський -

3.За біографічними фактами з`ясуйте історичну постать: « Один із творців

соціал-демократичних партій у Болгарії і Румунії.Був довірною особою

Леніна та другом П.Троцького».

3 рівень.

1.Вкажіть і прокоментуйте причини радянсько-польської війни.

2.Заповніть таблицю українська культура 1917-1920 рр.

4 рівень.

1. 1919 року на території України у військових діях брали участь шість

різних армій. Назвіть їх і стисло охарактерезуйте.

2. Підготуйте тези виступу на конференції « Україна на початку 1920р.».

Тема. УСРР в умовах непу (1921-1929рр.)

1 рівень.

1. Союзна держава, що складається з утворень, які мають ознаки

державності, називається:

а) федерацією; б) автономією; в) конфедерацією.

2. Система поглядів, що заперечує всю сукупність релігійних

уявлень, називається:

а) теологією; б) атеїзмом.

3. Неп було запроваджено на з`їзді РКП(б)

а) ХI; б) IХ; в) Х.

2 рівень.

1. Дайте визначення термінів: « воєнний комунізм», неп.

2. Встановіть хронологічну послідовність:

Утворення СРСР -

Введення непу -

Літературна дискусія-

3. Назвіть 6 представників літератури і мистецтва.

3 рівень

1. Якого статусу набирала УСРР у складі СРСР?

2.Розкрийте суть непу і його наслідки та підсумки.

4 рівень

1. Підготуйте план виступу на конференції « Релігійне життя в

Україні в 1920-1928рр.»

2.Які наслідки мала політика «воєнного комунізма» на літературу і

мистецтво?



Тема. Радянська модернізація України 1929-1938 рр.

1 рівень.

1. Група осіб в організації або партії, яка проводить політику ,

опору більшості, називає:

а) ревізіоністами; б) опозицією; в) опортуністи.

2. Розправа з політичними противниками шляхом насильства, називається:

а) диктатура; б) терор; в) фашизм.

3. Зміна суспільства відповідно до новітніх, сучасних вимог називається:

а) модернізація; б) колективізація; в) урбанізація.

2 рівень.

1. Дайте визначення термінам: «розстріляне відродження» , «українізація».

2. Назвіть посаду зазначених історичних осіб:

С.Косіор -

О.Шліхтер -

Л.Каганович-

3. Встановіть хронологічну послідовність подій:

ХV з”їзд ВКП(б)-

Голод в Україні -

Конституція УРСР -

3 рівень.

1.Досягнення української культури 30-х рр.

2. Досягнення і недоліки індустріалізації.



4 рівень.

1.Підготуйте план виступу на конференції «Причини і наслідки встановлення

режиму особистої влади Й.Сталіна».

2.Дайте загальну характиристику розвитку України на передодні війни.

Зробіть підсумки. Що на вашу думку слід було змінити?





Тема. Західно-українські землі.

1 рівень.

1.Злиття одного народу з іншим через засвоєння його мови, звичаїв тощо і

втрати своєї мови, культури, називається:

а) колонізацією, б) полонізацією, в) асиміляцією.

2. Унаслідок розділу західноукраїнських земель Закарпаття віддійшло до:

а) Польщі; б) Румунії; в) Чехословаччини.

2 рівень.

1.Дайте визначення термінів: демократія, конституція.

2.Назвіть українські політичні партії Буковини.

3.За біографічними фактами встановіть особу: «У 1914-1916рр. був

командиром сотні УСС у складі австрійської армії.У 1938р. оголосив ОУН.

Помер у Люксембурзі».

3 рівень.

1.У чому проявлялася дискримінація українського населення?

2. Встановіть хронологічну послідовність подій:

Придушення Татарбунарського повстання -

Організація констабору на Поліссі -

Створення ОУН -

3.Схарактерезуйте соціально-економічний етап західноукраїнських земель.

4 рівень.

1.Підготуйте тези виступу на конференції «Українські землі у складі Румунії

в 20-30-ті рр.: історія і сучасність».

2. Чим можна пояснити той факт, що у 20-ті р. на західноукраїнських землях

спостерігалася поширення про радянських поглядів, а в 30-ті рр. почався

зворотній процес? Агрументуйте власну точку зору.

Немає коментарів:

Дописати коментар