СторінкаКалендарне планування «Основи правознавства» 9 клас
поки що пуста.Календарне планування Всесвітня історія. Історія України за новою програмою
2017-2018 н.р.
(1
години на тиждень, 35– на рік, резерв-2 години)
№
|
Тема
|
Дата
|
Примітка
|
Вступ до
«Основ правознавства»(1 год.)
|
|||
1.
|
Право і закони в житті людини й суспільства
|
||
Розділ 1.
Основи теорії держави і права (4
год.)
|
|||
2.
|
Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави
|
||
3.
|
Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції
держави
|
||
4.
|
Соціальні норми. Право
|
||
5.
|
Практичне
заняття. Соціальні норми в житті людей
|
||
Розділ 2.
Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність (4 год.)
|
|||
6.
|
Правовідносини
|
||
7.
|
Правопорушення
|
||
8.
|
Юридична відповідальність
|
||
9.
|
Практичне
заняття. Обставини, що виключають шкідливість
(суспільну небезпеку) діяння
|
||
10.
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу:
«Основи теорії держави і права» та «Правовідносини. Правопорушення. Юридична
відповідальність»
|
||
Розділ
3. Взаємозв’язок людини і держави (5 год.)
|
|||
11.
|
Конституція — Основний закон держави
|
||
12.
|
Людина, особа, громадянин
|
||
13.
|
Конституційні права, свободи й обов’язки людини і громадянина
в Україні
|
||
14.
|
Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування
в Україні
|
||
15.
|
Практичне заняття.Звернення громадян
|
||
16.
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу:
«Взаємозв’язок людини і держави»
|
||
Розділ 4.
Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і
кримінальних правовідносин (11 год.)
|
|||
17.
|
Неповнолітні як учасники цивільних правовідносин
|
||
18.
|
Практичне
заняття. Власність неповнолітніх
|
||
19.
|
Практичне
заняття. Захист прав споживачів
|
||
20.
|
Сім’я. Шлюб. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей
|
||
21.
|
Державні органи з охорони прав дітей
|
||
22.
|
Практичне
заняття. Влаштування дітей, позбавлених батьківського
піклування
|
||
23.
|
Неповнолітні як учасники трудових правовідносин
|
||
24.
|
Практичне
заняття. Працевлаштування неповнолітніх
|
||
25.
|
Адміністративна відповідальність неповнолітніх
|
||
26.
|
Кримінальна відповідальність неповнолітніх
|
||
27.
|
Практичне
заняття. Особливості адміністративної та кримінальної
відповідальності неповнолітніх
|
||
28.
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних,
трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин»
|
||
Розділ 5. Якщо право - це професія(4
год.)
|
|||
29.
|
Професія «юрист»
|
||
30.
|
Юристи в нашому житті
|
||
31.
|
Нова українська поліція
|
||
32.
|
Практичне заняття. Ігровий суд
|
||
33.
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу:
«Якщо право - це професія»
|
||
34.
|
Резерв
|
||
35.
|
Резерв
|
(інтегрований курс) (70 годин)
6 клас
Інтегрований
курс історії (Всесвітня історія. Історія
України) для 6 класу є першим систематичним курсом історії в середній
школі. Його особливостями є, по-перше, інтегрований характер – давня історія
України вивчається як складова всесвітньої історії; по-друге, вивчення
історичного матеріалу здійснюється в широких хронологічних межах: від появи
первісних людей до падіння Західної Римської імперії. Головними завданнями
курсу є: а) сформувати в учнів розуміння цивілізаційної значущості
стародавнього періоду в історії України, Європи та світу в цілому, античної цивілізації
як основи для подальшого розвитку європейських суспільств; б) сприяти
формуванню засобами історії низки загальних (уміння вчитися впродовж життя,
соціальна та громадянська компетентність, обізнаність у сфері культури тощо) і
предметних (хронологічна, просторова, інформаційна тощо) компетентностей через
актуалізацію змістових ліній (або їх елементів): сталого розвитку (з розумінням
залежності людини і суспільств від природного середовища), громадянської
відповідальності, культурної самосвідомості, життя в інформаційному середовищі,
моральних цінностей; в) розвивати пізнавальний інтерес учнів до минулого
через створення умов для активної взаємодії між вчителем і учнями, виконання
учнями творчих практичних завдань.
Структура курсу:
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ
ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА
Розділ 1. ПЕРВІСНІ
СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
Розділ 2. СТАРОДАВНІ
ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
Розділ 3. АНТИЧНА
ЦИВІЛІЗАЦІЯ
Розділ 4. ВИТОКИ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА
|
|||
1
|
Предмет і завдання історії. Теорії походження людини.
Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична).
Практична
робота:Лічба часу в історії стародавнього світу
|
Знаю:
- час появи людини на теренах України;
- послідовність періодів історії людства, якими
послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики.
Розумію:
- предмет і завдання історії;
- сутність наукових і релігійних теорій походження
людини;
- періодизацію як спосіб упорядкування історії;
- давню історію України як складову світової історії;
- критерії, які історики й археологи використовують для
періодизації історії України та світової історії;
- поняття «ера (історична доба)», «кам’яний вік»,
«бронзовий вік», «залізний вік», «первісні часи», «античність»,
«антропологія», «археологія».
Умію:
- співвіднести дату події з історичним періодом (з
допомогою шкали часу);
- розв’язати історичну задачу на обчислення часу;
вправно користуватися підручником для виконання завдань
у класі й удома.
Орієнтовна
тема практичної роботи:
Лічба часу в історії стародавнього світу [завдання:
встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу);
збудувати та зіставити археологічну й історичну часові шкали; визначити (за
датою), до якого періоду належить подія (з допомогою археологічної та
історичної часових шкал)].
|
|
2
|
Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії
(Всесвітня історія. Історія України)
для учнів 6 класу
|
||
3
|
Узагальнення
|
||
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
|
|||
4
|
Природні умови, спосіб життя, суспільна організація,
світорозуміння і мораль первісних людей.
|
Знаю:
- назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на
теренах України;
- винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за
матеріалами з теренів України).
Розумію:
- сутність «неолітичної революції» як процесу переходу
людства від привласнювального (збиральництво, мисливство, рибальство ) до
продуктивного (відтворювального) господарства (землеробства, скотарства і
ремесел);
- сутність первісних форм релігійних вірувань:
фетишизму, тотемізму, анімізму та магії;
- риси господарства, суспільного устрою й
світосприйняття як основу історичного опису життя людей у минулому;
- поняття «homosapiens (людина розумна)», «стоянка
первісних людей», «археологічна культура», «родова громада (рід)»,
«територіальна (сусідська) громада», «плем’я», «ремесло», «мораль», «звичай».
Умію:
- співвіднести археологічну й історичну періодизацію
історії стародавнього світу;
- показати на карті стоянки первісних людей і
територіальні межі трипільської культури;
- описати спосіб життя первісних людей;
- розпізнавати пам’ятки трипільської культури.
Рекомендовані
для навчальної роботи стоянки первісних людей:
Королеве
(Закарпаття), Мізин (Чернігівщина), Кирилівка (м. Київ), Межиріч
(Черкащина), Киїк-Коба (Крим) та ін.
Стоянки первісних людей на території рідного краю (на вибір учителя), інші відомі
стоянки.
Орієнтовні
завдання для практичних і творчих робіт:
позначити на контурній карті стоянки первісних людей на
теренах України (за переліком учителя), межі поширення і протоміста
трипільської культури;
описати спосіб життя первісних людей (мисливців і
рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел.
|
|
5
|
Як працюють археологи. Основні стоянки і пам’ятки
первісних людей на території України.Практична
робота:позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах
України, межі поширення і протоміста трипільської культури
|
||
6
|
Трипільська археологічна культура.
|
||
7
|
Практична
робота:опис способу життя трипільців
|
||
8
|
Узагальнення.
Тематичне оцінювання
|
||
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
|
|||
9
|
Що в історії називають цивілізацією.
Цивілізація долини Нілу.Природно-географічні умови
розвитку давньоєгипетської цивілізації.
|
Знаю:
-хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської
цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та
Ізраїльсько-Юдейського царства;
- час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів
Хаммурапі;
- роки правління царів Давида і Соломона;
- назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації
(Великі піраміди), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт),
Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді, храм Соломона).
Розумію:
- цивілізацію як історично-культурний феномен;
- вплив природно-географічних умов на господарське
життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
- причини виникнення міст, соціальних верств і держави;
- поняття «цивілізація», «іригаційне (зрошувальне)
землеробство», «колонізація», «суспільство», «суспільна верства», «держава»,
«місто-держава», «фараон», «закон», «реформа», «релігія», «політеїзм»,
«монотеїзм», «Біблія», «міфологія», «ієрогліф», «клинопис»;
- вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і
суспільств;
- причини злету і занепаду стародавніх держав і
суспільств;
- організацію суспільств і держав як основу для їх
характеристики засобами історії;
- значення Біблії як історичного джерела.
Умію:
- позначити на карті (використовуючи географічні
орієнтири) давні цивілізації й міста;
- охарактеризувати давні суспільства і держави;
- описати повсякденне життя представників різних верств
давніх суспільств;
- осмислити і передати враження, яке могли справляти на
давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту
та Передньої і Центральної Азії (Великийсфінкс, храм Соломона та ін.);
зіставити умови розвитку та характерні ознаки
суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії.
Орієнтовні
завдання для практичних і творчих робіт:
- позначити на контурній карті річки Ніл, Тигр і
Євфрат, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму,
територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки;
- охарактеризувати структуру суспільств і держав
(Єгипетського, Вавилонського, Ізраїльсько-Юдейського царств, міст-держав
Шумеру та Фінікії);
- оцінити (на основі витягів із
Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх
державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії;
- зіставити умови розвитку й характерні ознаки
суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та
Центральної Азії, з іншого;
- підготувати повідомлення про повсякденне життя
представників різних верств у стародавніх суспільствах.
Міжпредметні
зв’язки: 6 клас. Зарубіжна література. Розділ: Міфи
народів світу. Тема: Єгипетські міфи (Учень усвідомлює єдність людини й
природи, оцінює вплив міфів на подальший розвиток культурних
традицій народів світу); 6 клас. Інформатика. Розділ: Комп’ютерні
презентації. Тема: Програмне забезпечення для створення й відтворення
комп’ютерних презентацій (Учень обґрунтовує доцільність використання
презентацій у своїй навчальній діяльності та повсякденному житті); 6 клас.
Географія. Розділ: Способи зображення Землі. Тема: Географічні карти, їх
елементи. Легенда карти. Масштаб карт. Географічні атласи (Учень оцінює
практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини);
6 клас. Українська мова. Розділ: Іменник. Тема: Іменник як частина мови:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль (Учень 22створює
розповідь, інформаційний допис, повідомлення про уявну подорож Україною або
країн зарубіжжя з використанням власних назв).
|
|
10
|
Практична
робота: позначити на контурній карті річки Ніл, Тигр і Євфрат, розташування
Мемфісу, Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх
цивілізацій Азії та Африки
|
||
11
|
Повсякдення й господарське життя. Організація
суспільства і влади в Давньому Єгипті.
|
||
12
|
Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід.
|
||
13
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови
розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя.
|
||
14
|
Організація суспільства і влади у містах-державах і
царствах Дворіччя. Закони Хаммурапі.
|
||
15
|
Практична
робота: оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі)
правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та
Центральної Азії;
|
||
16
|
Практична
робота: охарактеризувати структуру суспільств і держав (Єгипетського,
Вавилонського, Ізраїльсько-Юдейського царств, міст-держав Шумеру та Фінікії);
|
||
17
|
Міфологія, писемність і мистецтва. Епос про Гільгамеша.
|
||
18
|
Фінікія.Природно-географічні умови розвитку.
Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт.
|
||
19
|
Практична
робота:підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних
верств у стародавніх суспільствах.
|
||
20
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й
суспільства. Єрусалим.
|
||
21
|
Біблія як історичне джерело.
|
||
22
|
Практична
робота зіставлення умов розвитку й характерні ознаки суспільств і держав
Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого
|
||
23
|
Узагальнення.
Тематичне оцінювання
|
||
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ
|
|||
24
|
Періодизація історії давніх Греції та Риму.
|
Знаю:
- часову послідовність Мінойської, Ахейської
(палацових), грецької античної (полісної) цивілізацій;
- хронологічні межі існування на території України
грецьких поселень (полісів);
часову послідовність панування у степах Північного
Причорномор’я кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів;
- хронологічні межі існування Римської республіки та
Римської імперії;
час зародження й утвердження християнства, визнання
християнства державною релігією Римської імперії, поділу Римської імперії на
Західну та Східну (Візантію);
- пам’ятки культури Давньої Греції, Скіфії й Риму
(Афінський акрополь, пектораль із кургану Товста Могила, маяк Александрії,
Колізей у Римі, Венера Мілоська та ін.);
- час формування давніх слов’ян і напрямки їх
розселення з історичної прабатьківщини;
самоназви і пам’ятки культури давніх слов’ян.
Розумію:
- ідейну близькість давньогрецької, елліністичної й
давньоримської культур;
особливості античної демократії, зміст прав і
обов’язків громадян Афін і Риму, безправ’я рабів;
причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін,
Спарти), Великої Скіфії та Римської держави;
передумови Великої грецької колонізації та Великого
переселення народів;
- внесок античної цивілізації в історію людства,
зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;
- виникнення передумов для державності в давніх слов’ян
як результат розселення, господарського (землеробство) і культурного
розвитку;
- історичне значення християнства;
- поняття «еллінізм», «поліс», «громадянин», «демос»,
«аристократія», «тиранія», «демократія», «пантеон богів», «республіка»,
«імперія», «патриції», «плебеї», «сенат», «диктатор», «вето», «легіон»,
«провінція», «гладіатор», «експансія», «курган», «прабатьківщина слов’ян»,
«розселення слов’ян».
Умію:
- охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та
повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;
- охарактеризувати суспільний устрій Римської держави
часів принципату Октавіана Августа, повсякденне життя мешканців античних
полісів Північного Причорномор’я, діяльність Перикла, Александра
Македонського, Юлія Цезаря та Октавіана Августа (на вибір учителя);
- визначити причини зміни у ставленні Римської держави
та суспільства до християнської церкви;
пояснити, як у добу античності соціальне становище
особи впливало на її повсякденне життя;
охарактеризувати спосіб життя (суспільну організацію,
господарські заняття, духовний світ) давніх слов’ян;
- визначити причини розселення давніх слов’ян поза межі
території історичної прабатьківщини;
- показати на карті історико-географічні об’єкти
античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації,
Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та
ін.).
Орієнтовні
завдання для практичних і творчих робіт:
- позначити на контурній карті: а) Балканський і
Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта,
Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес); б) кордони Боспорського царства,
Перської держави, державиАлександра Македонського, Римської держави часів
принципату Октавіана Августа, Афіни, Спарту, Александрію, Рим,
Константинополь (Візантій); в) напрямки Великої грецької колонізації,
Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів;
г) прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення, територіальні межі
союзів антів і склавинів;
- охарактеризувати спосіб життя мешканців античних
полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і
скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти
книгах»);
- зіставити суспільний устрій Афін і Спарти,
повсякденне життя населення цих міст;
- порівняти правове становище
різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Стародавньому Римі;
- укласти програму античних Олімпійських ігор або
мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі
рольової гри);
- сформулювати життєву позицію (вибір у конкретній
життєвій ситуації) історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя).
Міжпредметні
зв’язки: 6 клас. Зарубіжна література. Розділ: Міфи
народів світу. Тема: Грецькі міфи (Учень усвідомлює єдність людини й
природи, оцінює вплив міфів на подальший розвиток культурних
традицій народів світу); 6 клас. Географія. Розділ: Уявлення про Землю у
давнину. Тема: Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах
Ератосфена, Птолемея (Учень розуміє внесок античних учених у становлення
географії як науки, складає за допомогою членів родини короткі
повідомлення про пізнання Землі у давнину).
|
|
25
|
Природно-географічні умови Балканського півострова.
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій.
Практична
робота: позначення на контурній карті…
|
||
26
|
Давньогрецьке суспільство. Афіни.
|
||
27
|
Давньогрецьке суспільство. Спарта.
|
||
28
|
Практична
робота: зіставлення суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя
населення цих міст
|
||
29
|
Велика грецька колонізація.
|
||
30
|
Греко-перські війни.
|
||
31
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла
|
||
32
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.
|
||
33
|
Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри.
Рольова гра: укладання програми
античних Олімпійських ігор
|
||
34
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців
|
||
35
|
Підкорення Греції Філіпом II.
|
||
36
|
Александр Македонський.
|
||
37
|
Елліністичні держави. Практична робота: позначення на контурній карті
|
||
38
|
Культура елліністичної доби.
|
||
39
|
Заснування античних грецьких поселень на території
України (у Північному Причорномор’ї). Практична
робота: позначення на контурній карті
|
||
40
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних
полісах на території України.
|
||
41
|
Практична
робота:характеристика способу життя мешканців античних полісів Північного
Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за
книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»)
|
||
42
|
Взаємини греків і місцевого населення. Кіммерійці,
скіфи, сармати, готи, гуни.
|
||
43
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова.
Виникнення міста Рима. Практична
робота: позначення на контурній карті
|
||
44
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій
та організація влади.
|
||
45
|
Практична
робота: порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і
негромадян у Стародавньому Римі
|
||
46
|
Військова експансія Риму.
|
||
47
|
Диктатура Цезаря. Римська імперія.
|
||
48
|
Октавіан Август.
|
||
49
|
Практична
робота: формулювання життєвої позиції (вибір у конкретній життєвій ситуації)
історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя).
|
||
50
|
Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво
Давнього Риму.
|
||
51
|
Кризові явища в Римській імперії.
|
||
52
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення
християнства на офіційну релігію Римської імперії.
|
||
53
|
Розпад Римської імперії. Велике переселення народів.
Падіння Західної Римської імперії.
|
||
54
|
Походження (витоки) слов’янських народів
Практична робота:
позначення на контурній карті…
|
||
55
|
Природно-географічні умови історичної прабатьківщини
слов’ян.
|
||
56
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ.
|
||
57
|
Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських
племен у процесі розселення.
|
||
58
|
Анти і склавини на теренах України
|
||
59
|
Узагальнення.
Тематичне оцінювання
|
||
Розділ 4. ВИТОКИ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
|
|||
60
|
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні
цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її
історичне підґрунтя.
|
Знаю:
- хронологічні межі Великого переселення народів;
- час формування європейської, китайської, індійської,
ісламської та інших сучасних цивілізацій;
- пам’ятки культури китайської (Велика китайська стіна,
порцелянова армія ЦиньШіхуанді) й індійської (Мохенджо-Даро) цивілізацій.
Розумію:
- вплив культурних запозичень на розвиток відкритих і
закритих цивілізацій, пов’язаність культур зниклих і сучасних цивілізацій;
- соціальний досвід і культурні здобутки народів
Середземноморського культурного простору, Велике переселення народів,
поширення християнства й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови
формування сучасної європейської цивілізації;
- досвід античної цивілізації як запоруку ефективної
відповіді європейців на цивілізаційні виклики сучасності;
- поняття «цивілізація», «історичний досвід», «варна»,
«індуїзм», «буддизм», «конфуціанство», «іслам».
Умію:
- визначити внесок давніх греків і римлян у культуру
сучасних європейських народів, зокрема українців;
- показати на карті: а) територіальні межі
європейської, китайської, індійської, ісламської цивілізацій; б) долини
річок Інд, Ганг, Хуанхе, Янцзи, терени давніх Індії й Китаю;
визначити особливості господарства, суспільного життя й
культури давніх Індії та Китаю
Орієнтовні
завдання для практичних і творчих робіт:
- добрати інформацію про правила і переконання (звичаї,
юридичні норми, фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури
(будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями в давніх греків і римлян;
зіставити господарство, суспільне життя й культуру
населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.
Міжпредметні
зв’язки: 6 клас. Зарубіжна література. Розділ: Міфи
народів світу. Тема: Індійські міфи (Учень усвідомлює єдність людини й
природи, оцінює вплив міфів на подальший розвиток культурних
традицій народів світу).
|
|
61
|
Практична
робота: добрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми,
фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі,
одяг, їжа), запозичені українцями в давніх греків і римлян;
|
||
62-63
|
Китайська цивілізація
|
||
64-65
|
Індійська цивілізація
|
||
66-67
|
Ісламська цивілізація
|
||
68
|
Цивілізаційні взаємодії
Практична
робота: зіставлення господарства, суспільного життя й культури населення
давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.
|
||
69
|
Узагальнення.
Тематичне оцінювання
|
||
70
|
Повторення за
рік
|
Немає коментарів:
Дописати коментар