Календарне планування

СторінкаКалендарне планування «Основи правознавства»  9  клас
(1 години на тиждень, 35– на рік, резерв-2 години)
Тема
Дата
Примітка
Вступ до «Основ правознавства»(1 год.)
1.       
Право і закони в житті людини й суспільства


Розділ 1. Основи теорії держави і права (4 год.)
2.       
Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави


3.       
Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції держави


4.       
Соціальні норми. Право


5.       
Практичне заняття. Соціальні норми в житті людей


Розділ 2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність (4 год.)
6.       
Правовідносини


7.       
Правопорушення


8.       
Юридична відповідальність


9.       
Практичне заняття. Обставини, що виключають шкідливість
(суспільну небезпеку) діяння


10.   
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Основи теорії держави і права» та «Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність»


Розділ 3. Взаємозв’язок людини і держави (5 год.)
11.   
Конституція — Основний закон держави


12.   
Людина, особа, громадянин


13.   
Конституційні права, свободи й обов’язки людини і громадянина в Україні


14.   
Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні


15.   
Практичне заняття.Звернення громадян


16.   
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Взаємозв’язок людини і держави»


Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин (11 год.)
17.   
Неповнолітні як учасники цивільних правовідносин


18.   
Практичне заняття. Власність неповнолітніх


19.   
Практичне заняття. Захист прав споживачів


20.   
Сім’я. Шлюб. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей


21.   
Державні органи з охорони прав дітей


22.   
Практичне заняття. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування


23.   
Неповнолітні як учасники трудових правовідносин


24.   
Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх


25.   
Адміністративна відповідальність неповнолітніх


26.   
Кримінальна відповідальність неповнолітніх


27.   
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх


28.   
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин»


Розділ 5. Якщо право - це професія(4 год.)
29.   
Професія «юрист»


30.   
Юристи в нашому житті


31.   
Нова українська поліція


32.   
Практичне заняття. Ігровий суд


33.   
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Якщо право - це професія»


34.   
Резерв


35.   
Резерв



  поки що пуста.Календарне планування Всесвітня історія. Історія України за новою програмою 2017-2018 н.р.
(інтегрований курс) (70 годин)
6 клас


Інтегрований курс історії (Всесвітня історія. Історія України) для 6 класу є першим систематичним курсом історії в середній школі. Його особливостями є, по-перше, інтегрований характер – давня історія України вивчається як складова всесвітньої історії; по-друге, вивчення історичного матеріалу здійснюється в широких хронологічних межах: від появи первісних людей до падіння Західної Римської імперії. Головними завданнями курсу є: а) сформувати в учнів розуміння цивілізаційної значущості стародавнього періоду в історії України, Європи та світу в цілому, античної цивілізації як основи для подальшого розвитку європейських суспільств; б) сприяти формуванню засобами історії низки загальних (уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентність, обізнаність у сфері культури тощо) і предметних (хронологічна, просторова, інформаційна тощо) компетентностей через актуалізацію змістових ліній (або їх елементів): сталого розвитку (з розумінням залежності людини і суспільств від природного середовища), громадянської відповідальності, культурної самосвідомості, життя в інформаційному середовищі, моральних цінностей; в) розвивати пізнавальний інтерес учнів до минулого через створення умов для активної взаємодії між вчителем і учнями, виконання учнями творчих практичних завдань.


Структура курсу:
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА
1

Предмет і завдання історії. Теорії походження людини. Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична).
Практична робота:Лічба часу в історії стародавнього світу
Знаю:
- час появи людини на теренах України;
- послідовність періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики.
Розумію:
- предмет і завдання історії;
- сутність наукових і релігійних теорій походження людини;
- періодизацію як спосіб упорядкування історії;
- давню історію України як складову світової історії;
- критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії України та світової історії;
- поняття «ера (історична доба)», «кам’яний вік», «бронзовий вік», «залізний вік», «первісні часи», «античність», «антропологія», «археологія».
Умію:
- співвіднести дату події з історичним періодом (з допомогою шкали часу);
- розв’язати історичну задачу на обчислення часу;
вправно користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома.
Орієнтовна тема практичної роботи:
Лічба часу в історії стародавнього світу [завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); збудувати та зіставити археологічну й історичну часові шкали; визначити (за датою), до якого періоду належить подія (з допомогою археологічної та історичної часових шкал)].
2

Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії (Всесвітня історія. Історія України) для учнів 6 класу
3

Узагальнення
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
4

Природні умови, спосіб життя, суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей.
Знаю:
- назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України;
- винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України).
Розумію:
- сутність «неолітичної революції» як процесу переходу людства від привласнювального (збиральництво, мисливство, рибальство ) до продуктивного (відтворювального) господарства (землеробства, скотарства і ремесел);
- сутність первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму, анімізму та магії;
- риси господарства, суспільного устрою й світосприйняття як основу історичного опису життя людей у минулому;
- поняття «homosapiens (людина розумна)», «стоянка первісних людей», «археологічна культура», «родова громада (рід)», «територіальна (сусідська) громада», «плем’я», «ремесло», «мораль», «звичай».
Умію:
- співвіднести археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу;
- показати на карті стоянки первісних людей і територіальні межі трипільської культури;
- описати спосіб життя первісних людей;
- розпізнавати пам’ятки трипільської культури.
Рекомендовані для навчальної роботи стоянки первісних людей:
Королеве (Закарпаття), Мізин (Чернігівщина), Кирилівка (м. Київ), Межиріч (Черкащина), Киїк-Коба (Крим) та ін.
Стоянки первісних людей на території рідного краю (на вибір учителя), інші відомі стоянки.
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України (за переліком учителя), межі поширення і протоміста трипільської культури;
описати спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел.
5

Як працюють археологи. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України.Практична робота:позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України, межі поширення і протоміста трипільської культури
6

Трипільська археологічна культура.
7

Практична робота:опис способу життя трипільців
8

Узагальнення. Тематичне оцінювання
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
9

Що в історії називають цивілізацією.
Цивілізація долини Нілу.Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації.
Знаю:
-хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства;
- час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі;
- роки правління царів Давида і Соломона;
- назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт), Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді, храм Соломона).
Розумію:
- цивілізацію як історично-культурний феномен;
- вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
- причини виникнення міст, соціальних верств і держави;
- поняття «цивілізація», «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «колонізація», «суспільство», «суспільна верства», «держава», «місто-держава», «фараон», «закон», «реформа», «релігія», «політеїзм», «монотеїзм», «Біблія», «міфологія», «ієрогліф», «клинопис»;
- вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;
- причини злету і занепаду стародавніх держав і суспільств;
- організацію суспільств і держав як основу для їх характеристики засобами історії;
- значення Біблії як історичного джерела.
Умію:
- позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста;
- охарактеризувати давні суспільства і держави;
- описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;
- осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту та Передньої і Центральної Азії (Великийсфінкс, храм Соломона та ін.);
зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії.
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
- позначити на контурній карті річки Ніл, Тигр і Євфрат, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки;
- охарактеризувати структуру суспільств і держав (Єгипетського, Вавилонського, Ізраїльсько-Юдейського царств, міст-держав Шумеру та Фінікії);
- оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії;
- зіставити умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого;
- підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавніх суспільствах.
Міжпредметні зв’язки: 6 клас. Зарубіжна література. Розділ: Міфи народів світу. Тема: Єгипетські міфи (Учень усвідомлює єдність людини й природи, оцінює вплив міфів на подальший розвиток культурних традицій народів світу); 6 клас. Інформатика. Розділ: Комп’ютерні презентації. Тема: Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій (Учень обґрунтовує доцільність використання презентацій у своїй навчальній діяльності та повсякденному житті); 6 клас. Географія. Розділ: Способи зображення Землі. Тема: Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. Географічні атласи (Учень оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини); 6 клас. Українська мова. Розділ: Іменник. Тема: Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль (Учень 22створює розповідь, інформаційний допис, повідомлення про уявну подорож Україною або країн зарубіжжя з використанням власних назв).
10

Практична робота: позначити на контурній карті річки Ніл, Тигр і Євфрат, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки
11

Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті.
12

Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід.
13

Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя.
14

Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. Закони Хаммурапі.
15

Практична робота: оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії;
16

Практична робота: охарактеризувати структуру суспільств і держав (Єгипетського, Вавилонського, Ізраїльсько-Юдейського царств, міст-держав Шумеру та Фінікії);
17

Міфологія, писемність і мистецтва. Епос про Гільгамеша.
18

Фінікія.Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт.
19

Практична робота:підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавніх суспільствах.
20

Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим.
21

Біблія як історичне джерело.
22

Практична робота зіставлення умов розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого
23

Узагальнення. Тематичне оцінювання
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ
24

Періодизація історії давніх Греції та Риму.
Знаю:
- часову послідовність Мінойської, Ахейської (палацових), грецької античної (полісної) цивілізацій;
- хронологічні межі існування на території України грецьких поселень (полісів);
часову послідовність панування у степах Північного Причорномор’я кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів;
- хронологічні межі існування Римської республіки та Римської імперії;
час зародження й утвердження християнства, визнання християнства державною релігією Римської імперії, поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію);
- пам’ятки культури Давньої Греції, Скіфії й Риму (Афінський акрополь, пектораль із кургану Товста Могила, маяк Александрії, Колізей у Римі, Венера Мілоська та ін.);
- час формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з історичної прабатьківщини;
самоназви і пам’ятки культури давніх слов’ян.
Розумію:
- ідейну близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур;
особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін і Риму, безправ’я рабів;
причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти), Великої Скіфії та Римської держави;
передумови Великої грецької колонізації та Великого переселення народів;
- внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;
- виникнення передумов для державності в давніх слов’ян як результат розселення, господарського (землеробство) і культурного розвитку;
- історичне значення християнства;
- поняття «еллінізм», «поліс», «громадянин», «демос», «аристократія», «тиранія», «демократія», «пантеон богів», «республіка», «імперія», «патриції», «плебеї», «сенат», «диктатор», «вето», «легіон», «провінція», «гладіатор», «експансія», «курган», «прабатьківщина слов’ян», «розселення слов’ян».
Умію:
- охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;
- охарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату Октавіана Августа, повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, діяльність Перикла, Александра Македонського, Юлія Цезаря та Октавіана Августа (на вибір учителя);
- визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;
пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякденне життя;
охарактеризувати спосіб життя (суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ) давніх слов’ян;
- визначити причини розселення давніх слов’ян поза межі території історичної прабатьківщини;
- показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та ін.).
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
- позначити на контурній карті: а) Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес); б) кордони Боспорського царства, Перської держави, державиАлександра Македонського, Римської держави часів принципату Октавіана Августа, Афіни, Спарту, Александрію, Рим, Константинополь (Візантій); в) напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів; г) прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення, територіальні межі союзів антів і склавинів;
- охарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»);
- зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст;
- порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Стародавньому Римі;
- укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри);
- сформулювати життєву позицію (вибір у конкретній життєвій ситуації) історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя).
Міжпредметні зв’язки: 6 клас. Зарубіжна література. Розділ: Міфи народів світу. Тема: Грецькі міфи (Учень усвідомлює єдність людини й природи, оцінює вплив міфів на подальший розвиток культурних традицій народів світу); 6 клас. Географія. Розділ: Уявлення про Землю у давнину. Тема: Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея (Учень розуміє внесок античних учених у становлення географії як науки, складає за допомогою членів родини короткі повідомлення про пізнання Землі у давнину).
25

Природно-географічні умови Балканського півострова. Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій.
Практична робота: позначення на контурній карті…
26

Давньогрецьке суспільство. Афіни.
27

Давньогрецьке суспільство. Спарта.
28

Практична робота: зіставлення суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст
29

Велика грецька колонізація.
30

Греко-перські війни.
31

Утвердження демократії в Афінах за Перикла
32

Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.
33

Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри. Рольова гра: укладання програми античних Олімпійських ігор
34

Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців
35

Підкорення Греції Філіпом II.
36

Александр Македонський.
37

Елліністичні держави. Практична робота: позначення на контурній карті
38

Культура елліністичної доби.
39

Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї). Практична робота: позначення на контурній карті
40

Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України.
41

Практична робота:характеристика способу життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»)
42

Взаємини греків і місцевого населення. Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни.
43

Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. Практична робота: позначення на контурній карті
44

Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади.
45

Практична робота: порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Стародавньому Римі
46

Військова експансія Риму.
47

Диктатура Цезаря. Римська імперія.
48

Октавіан Август.
49

Практична робота: формулювання життєвої позиції (вибір у конкретній життєвій ситуації) історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя).
50

Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму.
51

Кризові явища в Римській імперії.
52

Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії.
53

Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії.
54

Походження (витоки) слов’янських народів
Практична робота: позначення на контурній карті…
55

Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян.
56

Суспільне та господарське життя і духовний світ.
57

Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських племен у процесі розселення.
58

Анти і склавини на теренах України
59

Узагальнення. Тематичне оцінювання
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
60

Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя.
Знаю:
- хронологічні межі Великого переселення народів;
- час формування європейської, китайської, індійської, ісламської та інших сучасних цивілізацій;
- пам’ятки культури китайської (Велика китайська стіна, порцелянова армія ЦиньШіхуанді) й індійської (Мохенджо-Даро) цивілізацій.
Розумію:
- вплив культурних запозичень на розвиток відкритих і закритих цивілізацій, пов’язаність культур зниклих і сучасних цивілізацій;
- соціальний досвід і культурні здобутки народів Середземноморського культурного простору, Велике переселення народів, поширення християнства й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасної європейської цивілізації;
- досвід античної цивілізації як запоруку ефективної відповіді європейців на цивілізаційні виклики сучасності;
- поняття «цивілізація», «історичний досвід», «варна», «індуїзм», «буддизм», «конфуціанство», «іслам».
Умію:
- визначити внесок давніх греків і римлян у культуру сучасних європейських народів, зокрема українців;
- показати на карті: а) територіальні межі європейської, китайської, індійської, ісламської цивілізацій; б) долини річок Інд, Ганг, Хуанхе, Янцзи, терени давніх Індії й Китаю;
визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх Індії та Китаю
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
- добрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями в давніх греків і римлян;
зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.
Міжпредметні зв’язки: 6 клас. Зарубіжна література. Розділ: Міфи народів світу. Тема: Індійські міфи (Учень усвідомлює єдність людини й природи, оцінює вплив міфів на подальший розвиток культурних традицій народів світу).
61

Практична робота: добрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями в давніх греків і римлян;
62-63

Китайська цивілізація
64-65

Індійська цивілізація
66-67

Ісламська цивілізація
68

Цивілізаційні взаємодії
Практична робота: зіставлення господарства, суспільного життя й культури населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.
69

Узагальнення. Тематичне оцінювання
70

Повторення за рік



Немає коментарів:

Дописати коментар